Hemförsäkring

Jag och C. kikar och förbereder allt inför flytten och vårat nya boende. Avtal, prylar, möbler, avbetalningar och även hemförsäkring. Jag visste inte riktigt exakt vad de innebar innan jag pratade ordenligt med min mor idag. Visst hade jag väl en hum om att det skyddar en om man t ex skulle få inbrott eller när man upptäcker någon dold deffekt på sitt hem. Nu är jag lite mer kunnig :D

Billigaste alternativet för att få en hemförsäkring är nog att teckna en via det fack man är med i. I mitt och C. fall väljer vi mellan If metall och Hotell och Resturangfacket. Men i och med att jag till hösten ska börja plugga säger jag upp mitt medlemskap i mitt fack. Så vi tar det via C.´s fack. Kostar inte mer än en dryga 50 lapp i månaden. Skitbra!


Postat av: Anonym

hej hej :)



tack tack, så liiite så, d minsta jag kan göra eller säga...och du... så du vet, säger aldrig något jag inte menar så du vet d ;)



har ni bestämt er vilken försäkring ni ska ha? :)



ha en bra dag och ta d lugnt :)

kram. bye

2009-04-16 @ 02:44:22
URL: http://unik.blogg.se/

Kommentera:

Vad heter du då vännen?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Blogg?:

<3 Nå, vad har du på hjärtat? <3 :

Trackback